reklama

Azerbajdžan verzus Slovensko

Ďaleko či blízko, možné či nemožné, avšak od 7. februára už realita, v ktorej žijem - Slovensko. Krajina, do ktorej som sa dostala vďaka projektu Európskej dobrovoľníckej služby - Mládež v akcii. Mám tak možnosť počas 9 mesiacov prispieť svojou dobrovoľníckou výpomocou v saleziánskom prostredí sestier a bratov v Trnave. Chcem sa tu obohatiť novými nápadmi a spôsobmi práce s deťmi a mladými, nabrať skúsenosti, ktoré mi umožnia rásť ako animátorke i ako osobe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Hneď na druhý deň po mojom príchode na Slovensku som mala možnosť zúčastniť sa februárovej medzinárodnej konferencie pre dobrovoľníkov, pri príležitosti Európskeho roka dobrovoľníctva v rámci projektu 4 Regions 4 Youth, do ktorého sa zapojilo množstvo mladých zo Slovenska a Čiech. Konferencia ponúkla obohacujúce témy týkajúce sa dobrovoľníctva nielen na Slovensku, v Čechách, ale mohli sme sa zoznámiť aj so situáciou v tejto oblasti v Nemecku v Hornom Bavorsku. Ďalej sme sa zaoberali tiež na právnu stránku a predpisy v SR, poukázalo sa na známy fenomén - syndróm vyhorenia, priblížila sa nám viac európska dobrovoľnícka služba, vzdelávanie a motivácia dobrovoľníkov v organizácii Domka - združenie saleziánskej mládeže a iné. Mali sme možnosť prejsť sa Trnavou, pozrieť sa do trnavskej bašty či krýpt pod bazilikou sv. Mikuláša. Poobede sme si mohli vybrať jeden z ponúkaných workshopov s rôznymi zameraniami. Ja som sa zúčastnila na Vyzrievaní mladých k poslaniu dobrovoľníka, čo nám netradičným spôsobom bolo priblížené cez zábavné aktivity.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V tom istom týždni som sa zúčastnila mediálneho školenia u sestier saleziánok v Trnave. Ide o spoločný projekt bratov saleziánov a sestier FMA, ktorí vytvorili mediálny tím.

V prvej časti nám don Pavol Dzivý priblížil ako správne zachytiť do fotoaparátu to, čo chceme, s využitím zlatého stredného rezu, čo sme si aj vyskúšali v praxi fotením portrétov.

Sr. Apa nám priblížila nebezpečenstvá internetu a zdôraznila potrebu ochrany detí pred nimi. Mala pre nás pripravené krátke videá, ktoré poukazovali na možnosť zneužitia internetu. Pozreli sme si tiež náučné rozprávky s ovcami.

Poslednou časťou školenia bol manažment času. Tu nám Maroš Peciar vravel o hodnote času, jeho správnom využívaní, usporiadaní dňa tak, aby nám zostal aj čas na odych.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stretnutie sme zakončili spoločnou večerou.

Začiatkom marca som sa zúčastnila dobrovoľníckeho školenia v Terchovej. Tréning trval 4 dni, počas ktorých som sa zoznámila s ostatnými dobrovoľníkmi, ktorí pracujú na Slovensku. Spoločne sme sa zdieľali o svojich skúsenostiach s projektom a o tom prečo a ako sme sa stali dobrovoľníkmi. Bol priestor pre vyjadrenie svojich problémov s projektom a spolu sme hľadali riešenie. Mali sme tiež čas na prehliadku okolia, dozvedieť sa čo-to o Jurajovi Jánošikovi, či porozprávať sa s domácimi.

Takto sa začiatok môjho pobytu niesol i v znamení školení a rôznych stretnutí zameraných na dobrovoľníctvo - dôvod, pre ktorý som tu.

Lamiya Jalilova

Lamiya Jalilova

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

dobrovolnicka s Azerbajdzanu Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu